2070931207 |
Acompanyament emocional a l'aula |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/7/2022 - 6/7/2022 (15 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
ESC Primavera |
|
av. Primavera, 41-45 (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació tindrà una metodologia que parteix de la vivència i l'experiència pràctica,
per a passar després a la reflexió individual i en grup, per a posteriorment anar cap als recursos metodològics i els desenvolupaments teòrics del tema.
Cada sessió tindrà un recorregut que anirà de la vivència o la pràctica a la teoria, per a després pensar la pràctica amb l’alumnat a l'aula.
Serà una formació orientada de manera pràctica, a reflexionar i oferir recursos i eines per a la gestió de les emocions de l’alumnat en l'àmbit educatiu.
|
| |
Objectius |
- Donar eines pràctiques per a l'acompanyament de les emocions dins de l'àmbit educatiu.
- Oferir recursos metodològics per a acompanyar els temes claus del desenvolupament emocional- afectiu.
- Compartir i transmetre noves mirades i referents sobre l'acompanyament emocional de l’alumnat i les seves famílies.
|
| |
Continguts |
. Les bases de l'Acompanyament Emocional aplicades a l'àmbit educatiu.
. Acompanyar, educar i/o treballar les emocions?
. El món emocional infantil i l'acompanyament des de l'àmbit educatiu.
. La funció dels adults i actituds per al desenvolupament i acompanyament emocional dels infants.
. Comunicació i acompanyament emocional. L'observació i la interpretació de l'emoció de l’alumnat.
. Emocions primàries: alegria, tristesa, por i empipament.
. Emocions primàries i les seves necessitats.
. Cicle de l'experiència en relació a les emocions i el seu acompanyament.
. Els sentiments o emocions secundàries.
. Acompanyar la identificació i l'expressió de les emocions.
. Els límits. La seva funció i importància en el desenvolupament emocional de l’alumnat.
. Els límits com a frontera de relació.
. Quan, com i el per a què dels límits a l'escola.
|
| |
Formador/a |
Verónica Antón
|
| |
Avaluació |
Posar en pràctica els coneixements adquirits.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80% de les sessions, realització de les pràctiques proposades
- Qüestionari de valoració de l'activitat formativa.
|
| |
E-mail |
crp-santacolomag@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
02/07/2022 |
900 |
1400 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
04/07/2022 |
900 |
1400 |
|
| |